joi, 22 noiembrie 2007

Festival 39

Site oficial Festival 39

Unul dintre cele mai "d'altadata" localuri din Bucuresti. Decoruri boeme si din loc in loc elemente si accesorii specifice inceputului de secol XX (un patefon, un aparat de fotografiat) si muuuuulte fotografii alb negru sau ingalbenite de timp pe toti peretii. Aplice care imprastie o lumina difuza, lumanari micute pe mese, desene (tapet foto cred) placute ochiului pe bar si cativa pereti, mozaic pe podeaua parterului, canapele mari si (probabil) confortabile si fotolii imprastiate pe 3 niveluri.
Preturile variaza de la mari la foarte mari. Un frappe-ul simplu costa 8,5 lei , cocktail-uri (de la 15 la 18 lei), shot-uri (8-18 lei), bere (peste 10 lei) si mancaruri cu specific romanesc (de la 25 de lei in sus).

Desi pe site predomina o muzica excelenta (Buena Vista Social Club, Ella Fitzgerald si Miles Davis) in local am fost pur si simplu asasinat de un pian (sau un CD cu astfel de muzica) mai mult de o ora si jumatate.
Servirea este ineficienta si inceata. O comanda simpla de cafea sau cocktail poate dura si 15 minute. Personalul cam putin si incepator (dupa nehotararea cu care completau comenzile pe casa si obiectele scapate pe jos).

Calitatea produselor este cam dezamagitoare (cel putin pentru mine). Frappeul - mic si "sec", berea sub 10 lei care se terminase brusc, salata Cesar (pe care va sfatuiesc sa o evitati) - prea multa salata si prea putin pui si foarte scumpa, dar am vazut si alte feluri de mancare care aratau destul de bine pe platouri si posibil mai gustoase.
Per total este un local de impresionat. Te poti duce cu un partener de afaceri, cu o tipa la fite sau ceva asemanator.
Clientela cam fitzoasa si mai mult formata din straini (cat am stat acolo am auzit vorbindu-se mai mult germana si engleza (britanica) decat romana).

Nota: 1/5 (la prima vizita)

O sa-i mai acord o sansa peste cateva luni cand poate cineva se va obosi sa rezolve diferite probleme din local (servire, promptitudine, calitatea produselor).

( Str. Franceza nr. 62-64, Bucuresti, zona: Unirea)

8 comentarii:

maura spunea...

sunt impresionata. Desi nu am pretentia de a fi un critic al vietii de zi cu zi ci mai degraba o carcotasa, observ cu bucurie ca ai nu numai talent literar ci si bune abilitati critice. Dupa ce am citit prima jumatate din blog eram convinsa ca voi merge in we personal sa vad localul insa la sfarsit am decis sa nu..iar nota data a fost cireasa de pe tort... cred ca oamenii au incredere in ceea ce scrii si in 2-5 ani localurile te vor servi extra special doar sa scrii de bine de ele pe blog... pana atunci mult succes

Crusher spunea...

Multumesc de apreciere, ideea este ca m-am apucat de acest blog din cauza ca am prea mult timp liber sau plictiseala, ci din cauza ca m-am saturat sa citesc peste tot aceleasi lucruri despre aceleasi cluburi si localuri, si ca este momentul de un punct de vedere critic(foarte critic) pentru a arata oamenilor EXACT la ce sa se astepte in locurile respective.M-am saturat de articole facute la comanda, criticate moderat si trunchiate cum nu se poate mai bine pentru a atrage clientela.Am planuri mari pentru acest blog si sper ca lumea si prietenii sa ma sustina si sa ma ajute in acesta "cruciada" impotriva "morilor de vant".

Anonim spunea...

Mie imi place locul respectiv si nu sunt fitzoasa.
Imi place pentru ca este destul de aproape de casa, multi prieteni de-ai mei ajung repede acolo, este o alternativa daca nu vreau sa alerg pana la mama naibii daca vreau sa ma simt bine.
Exista si un soi de cafea care costa 7,5 lei si park mai este si unul de 6,5. Sincer, n-am descoperit nici o diferenta de gust intre ele si nici cantitativa.
Gasesti si bere la mai putin de 10 lei, poate n-ai avut tu noroc in ziua in care ai fost.
Serviciul, in schimb, este la fel de lent, asa cum ai spus. In plus, chelnerii se zgaiesc la tipele care intra in local (daca sunt neinsotite de vreun mascul feroce) de parca nu ar mai fi vazut femei de mult. Insa, atunci cand cer si ele nota de plata, sunt lasate sa astepte (probabl ca dispare "magia flirtului").
Eu nu prea am vazut straini pe-acolo, pentru ca, probabil, nu stiu ca trebuie sa faci rezervare ca sa te asiguri ca ai un loc in pub.
Cu toate neajunsurile, nu mi se pare un loc de fitze. Fitzele sunt date nu numai de preturi (care sunt cam piperate), ci si de persoanele care calca pe-acolo. In general, am vazut lume "normala", adica si oameni care au intrat sa bea un ceai pana cand vine 104 in statie, si studenti infofoliti, si persoane de varsta a treia. Chiar mai rar "dive" si "divi".
Esti un pic cam prea dur cu notarea localului, pentru ca exista altele si mai rele (incearca The Livingroom, de pe Hristo Botev - eu sunt amica cu barmanii, e un loc destul de simpatic, dar serviciul... si preturile...si toaleta...). N-ai observat ca, dupa ce un local a inceput sa aiba clientela si sa-si faca un nume serviciile devin din ce in ce mai proaste? Personal, nu inteleg logica, dar e bun de studiat aspectul.

Hai, ca te-am ametit. Poate mai faci o vizita si, prin comparatie, dai o nota mai mare :).

Anonim spunea...

in Octombrie 2007 mi-am uitat un telefon Qtek de 1600RON langa casa lor de marcat (cand am platit). 15 minute mai tarziu a fost nevazut, neauzit, etc. "Cine noi?? Ne cerem scuze". Calitatea bauturilor: cautati in alta parte. Ah, da... miroase a mobila si covoare vechi. Eu nu mai merg acolo.

Anonim spunea...

nu am fost niciodata acolo si de aia te intreb pe tine.crezi ca ar fi bun locul pentru un majorat? adica nu ma intereseaza servirea si altceva, strict locatia.

Crusher spunea...

NU, nu este o locatie potrivita pentru un majorat.
Ultima oara cand cineva a vrut sa-si faca o aniversare in acea locatie a fost purtata 3 zile pe drumuri din diferite motive, pentru ca in final sa i se spuna ca nu se poate sa-si faca ziua acolo.
Pe langa asta localul este prea conservator si mic pentru un majorat. Plus ca nu prea cred ca o sa te lase sa asculti o muzica potrivita pentru un majorat.

robertvasile spunea...

n-am sa spun mare lucru depsre ce ai scris mai sus despre carciuma, caci mi-e greu sa ma abtin de la comentarii licentioase la adresa obiectivitatii tale; si nu vreau s-o fac, pentru ca-ti apreciez suficient de mult povestile despre alte locuri din bucuresti

e adevarat ca Festival-ul are mici bube, pe ici pe colo; ca orice local romanesc; nota ta, insa, n-o pot percepe decat ca un gest de razbunare (indiferent de motiv)

merg in carciuma 'ceea inca de cand au deschis-o si i-am aflat sau observat hibele in timp; nu pot spune decat ca esti nedrept;
eu unul i-as da 4.5/5, daca nu pe merit, macar prin comparatie cu ce altceva mai gasesti prin zona/oras

am sa-ti dau un alt articol, al unui om de carciumi pe stil vechi, care poate te va determina sa mai faci o vizita si sa incerci sa intri lipsit de prejudecati:

http://www.zf.ro/dupa-afaceri/la-restaurant-cu-peter-imre-cafeneaua-de-timpuri-vechi-festival-39-3100505/

in rest numai de bine

Alexandra spunea...

Ma surprinde review-ul tau, Festival 39 este unul dintre cele mai frumoase locuri din Bucuresti, poate ai nimerit intr-o zi proasta sau nu apreciezi muzica clasica.